Het zit er op! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu Het zit er op! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu

Het zit er op!

Door: Mike Schepers

Blijf op de hoogte en volg Mike

20 Maart 2014 | Mauritius, Flic en Flac

Net het begin van het inpakken van mijn koffer gedaan. Morgen zal ik het moeten afmaken want zaterdag vertrek ik weer richting Nederland. Heel raar om nu weer richting Nederland te gaan. Je bent zo gewend aan dit leven en bouwt een hechte band op met de andere studenten hier.

Maar eerst nog even een paar weken geleden. Ik ben geëindigd bij het weekend dat we naar casela geweest waren. De week die volgde was weer helemaal top. We hadden op donderdag een public holiday en op vrijdag had ik vrij genomen. Een heerlijk lang weekend van 4 dagen dus. Lekker op pad geweest en wat mooie strandjes opgezocht rond het eiland. Ook hebben we dat weekend opnieuw een dolfijnentrip gedaan. Hoewel we dit keer een stuk minder dolfijnen hebben kunnen spotten was het weer een groot succes. Geweldig om met zijn alle op een boot te zitten, lekker een drankje erbij en tussendoor gebarbecued.

Het weekend erna zijn we voor de laatste keer richting het noorden geweest, en wel Grand Baie. Zoals ik al eerder geschreven heb is Grand Baie dé plek als het om uitgaan gaat. We hebben met de hele groep twee appartementjes afgehuurd en er stond weer een topweekend voor de boeg. Zaterdag op tijd vertrokken om overdag lekker naar het strand te kunnen. ’s Avonds helemaal uitgeleefd in Grand Baie en zondag na wat stranduurtjes weer richting Flic en Flac.

Afgelopen weekend was mijn laatste volle weekend. Samen met Marcel waren we van plan om een afscheidsdiner te organiseren. Afgelopen vrijdag was het dan zover, met de hele ploeg richting Domaine Anna. Dit is het restaurant waar we ook met kerstavond zijn geweest en wat erg goed staat aangeschreven. Allemaal netjes gekleed kwamen we aan. Iedereen vond het geweldig en de avond kon al niet meer stuk. Ook de grootste lol gehad toen we vervolgens allemaal in pak uit zijn geweest! Verder dat weekend veel genoten van de zon en natuurlijk het heerlijke eten;)

Afgelopen maandag was het zover, mijn laatste stagedag. Het was een onwijs leuke dag. ’s Middags met het hele team geluncht en daarna de laatste dingetjes afgerond. Ook mijn beoordeling kreeg ik die dag. Gelukkig was deze erg goed. Ik kom dan ook met een mooi resultaat weer richting Nederland!

Morgen is mijn laatste volle dag in Mauritius. ’s Ochtends nog even wat boodschappen doen en voorbereidingen treffen voor het kampvuur wat we ’s avonds willen maken. ’s Middags vast nog even van de zon genieten op het strand en vervolgens mijn koffers gereed maken voor vertrek. Zaterdag om 18:00 uur wordt ik opgehaald met de taxi (15:00 NL tijd). Het zal gek zijn om te vertrekken, maar ik heb een onwijs gave tijd gehad. En ik weet zeker dat ik een hoop vrienden van hier in Nederland nog eens ga opzoeken. Kortom, een ervaring om nooit te vergeten!

Tot snel allemaal en bedankt voor jullie berichtjes gedurende mijn verblijf hier!!

• 21 Maart 2014 - 19:34

Nico En Coby Vermeer (ouders Marcel):

Hoi Mike,
    Leuk om je verslag weer te lezen.
    Fijn dat je een fantastische tijd hebt gehad, met o.a. Marcel op Mauritius.
    We wensen jou een goede terugreis en tot ziens in het Westland.
    Doe de groetjes aan Marcel van ons.