Kerst met 30 graden!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu Kerst met 30 graden!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu

Kerst met 30 graden!!

Door: Mike Schepers

Blijf op de hoogte en volg Mike

30 December 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Ja dat was toch even raar, kerst met 30 graden. Ik heb ook totaal geen kerstgevoel gehad. Toch begon het twee weken geleden al toen we een kerstboom op kantoor kregen. Met het hele bedrijf waren er lootjes getrokken en zo kocht iedereen een kadootje. En met een bedrijf waar 150 man werkt heb je dan toch een leuk plaatje als alle kadootjes onder de kerstboom liggen;)

Op de dag van kerstavond hoefde ik maar een halve dag te werken. Lekker op tijd naar huis en nog even een beetje realexen. ’s Avonds zijn we uit eten geweest met de hele groep studenten bij een erg goed restaurant hier in de buurt. Het was onwijs groot en druk. We konden buiten zitten wat op zich al raar was met kerst! We hadden een lopend buffet van drie gangen.

Eerste kerstdag hebben we ook met de hele groep studenten gevierd. Gaaf op het dakterras van één van de appartementen. Iedereen heeft die avond wat gemaakt en uiteindelijk hadden we een heel lopend buffet. Ik heb die avond tomaat met mozzarella gemaakt!

Tweede kerstdag kennen ze helaas niet in de Mauritius. Er moest dan ook gewoon gewerkt worden. Gelukkig hoefde ik maar twee dagen te werken en dan was het alweer weekend. En ja, er stond weer een leuk tripje op het programma. Dit keer hebben we met de groep studenten een speedboot trip gedaan. We vertrokken van het strand van Flic en Flac en zijn allereerst naar Tamarin gegaan waar we konden zwemmen met dolfijnen. Dit was heel gaaf. We kwamen aan op de plek waar de dolfijnen elke ochtend zijn en zagen direct dat we niet de enigen waren. Je zag de bootjes achter de groepen dolfijnen aanvaren en vervolgens een hele groep mensen in het waren springen met snorkels en al om iets van de dolfijnen te kunnen zien. Toen het wat rustiger was hebben wij ook een poging gewaagd om de dolfijnen van wat dichterbij te bekijken. We vaarde met de boot voorbij de groep dolfijnen en kregen van de kapitein te horen wanneer we in het water moesten springen. We zaten op dat moment al helemaal klaar met onze snorkels. Eenmaal in het water hadden we ongeveer een minuut de tijd om de dolfijnen te zien. De eerste keer zag ik helemaal niks, we waren dan ook finaal te laat. Maar vooral de tweede keer was heel gaaf . Toen ik eenmaal in het water lag zag ik overal dolfijnen om mij heen. Heel gaaf om dolfijnen van zo dichtbij te zien.

Vervolgens zijn we weer wat terug gevaren naar de kust en hebben we daar nog wat gesnorkeld. Uiteindelijk zijn we naar een eiland gevaren waar we een bbq hadden met de hele groep. Tussendoor nog wat mooie plekjes gespot en de dag was weer geslaagd, heel erg geslaagd!!

Zondag lekker rustig aan gedaan en vandaag weer gewerkt. Morgen nog een halve dag en dan kunnen we oud&nieuw gaan vieren. Omdat 2 januari hier een nationale feestdag is ben ik lekker lang vrij! We zijn hier alleen benieuwd hoe het weer gaat worden. Er schijnt namelijk een cycloon richting Mauritius te komen. Of hij daadwerkelijk over Mauritius heen komt is nog niet duidelijk, maar we zullen hoe dan ook wat slechter weer krijgen. Op zich is het ook wel gaaf om een keer mee te maken;)

Op stage gaat alles verder prima. Ik ben alweer begonnen aan mijn zevende week. Zeker met de feestdagen gaan de weken erg snel. Het is op dit moment wel iets rustiger op werk, iedereen is sowieso wat meer in de realex mode. Maar ik heb al gehoord dat we het vanaf januari weer een stuk drukker krijgen. Voor nu dus nog even genieten van de vrije dagen!

Ik hoop dat jullie ook leuke kerstdagen hebben gehad en alvast een gelukkig nieuwjaar!!

Groetjes

• 30 December 2013 - 21:14

Xandra:

Fijn om te lezen dat je zo geniet. Kerst in de zon is inderdaad een aparte ervaring. Leuk dat jij daar nu ook over kan meepraten;) Morgen O&N vieren bij Daan, Naomi en Tijmen. Met oliebollen en appelflappen van de beste kraam van Nederland. Verheug me er nu al op:) Ben ook benieuwd wat de kleine man er van vindt! Fijne jaarwisseling alvast en veel geluk en gezondheid voor 2014! Lfs Xan en ook de groetjes van m'n ouders x

• 02 Januari 2014 - 16:37

Oma En Opa:

Hallo Mike.
    Zo te zien gaat het wel goed op Mauritius.
    Met je stage gaat het ook wel goed zo te lezen.
    Gister hebben we met de familie het nieuwe jaar in geluid
    erg gezellig.
    Er is verder weinig te melden.
    Je was gister nog op de a-pad dus we zij volledig op de hoogte.
    Nog een werkzame en plezierige tijd op Mauritius.
    Liefs Opa en Oma.

• 04 Januari 2014 - 16:18

Andrea Roepers:

Hoi Mike,
    Het ziet er niet verkeerd uit daar zeg? Lekker op het strand, maar wel raar zeker met deze temperaturen tijdens de kerst en oud en nieuw. Wij wensen je ook een heel gelukkig nieuwjaar en geniet er nog van. Leuk om al je reisverslagen te lezen. Wel gaaf zeker met de dolfijnen zwemmen.
    Groetjes Andrea