Daar ben ik weer!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!!

Door: Mike Schepers

Blijf op de hoogte en volg Mike

26 Januari 2014 | Mauritius, Flic en Flac

Zo, daar ben ik weer. Het is een tijdje geleden maar ik zal jullie weer even bijpraten! De laatste keer dat ik een blogbericht schreef hadden we net kerst gevierd. Een paar dagen later was het oud&nieuw. Ook dat hebben we natuurlijk weer gezien als een mooie kans om een feestje te bouwen. Rond een uur of 22 zijn we met zijn alle naar het dakterras gegaan van de studenten die een paar minuten lopen van mij afwonen. Om 24 uur met zijn alle nieuwjaar gewenst en mooi naar het vuurwerk gekeken. Er was lang niet zoveel vuurwerk als we in NL gewend zijn. Maar er waren wel een aantal Resorts welke mooi vuurwerk hadden, dus we hadden een mooi uitzicht. Vervolgens zijn we met zijn allen Flic en Flac ingegaan en hebben daar tot in de late uurtjes een feestje gebouwd!

Vlak na oud & nieuw was de weersverwachting, zoals ik in mijn vorige blogbericht beschreef, dat er een cycloon onze kant op zou komen. Uiteindelijk is de cycloon niet over Mauritius gekomen, maar hij is langs het buureilandje Réunion gegaan. Zo’n 150 km van Mauritius. Het viel dus mee hoe heftig het was, maar we hebben wel bijna twee dagen binnen gezeten omdat het zo hard regende en waaide. En dat op onze vrije dagen....

Het weekend erna zijn we nog eens een keer richting Port Louis geweest. Elke zaterdag is er een grote markt te vinden met de bekende souvenirs. En ook hier kan je alles, precies zoals in Turkije, nep kopen;). Ook zijn we die dag in Port Louis bij een grote groente markt geweest. Echt bizar hoe groot. Het was een hele grote ruimte met allemaal soorten groente en fruit. Ik heb er ook wat foto’s van toegevoegd! En natuurlijk die dag ook briani gegeten. Ik weet niet of ik er al over verteld heb, maar briani is iets waar de Mauritianen helemaal gek op zijn. En ik nu ook;) Briani is rijst met kip en aardappel. Het lijkt niet bijzonder, maar met de kruiden die ze gebruiken is het verschrikkelijk lekker!

Vorig weekend hadden we weer lekker een dagje langer vrij. Het was hier op vrijdag namelijk een feestdag voor het hindoeïsme. We zijn die dag ook even langs een tempel geweest om wat meer mee te krijgen wat ze dan allemaal extra doen op zo’n dag. En dat was vrij bizar. Ik wist dat er allemaal activiteiten zouden zijn rond de tempel, maar niet dat ze zich zo zouden pijnigen. Het is die dag namelijk een traditie om grote houten karren mee te strekken. Maar dat meetrekken doen ze niet met hun handen. Nee, dat doen ze door touwen aan de karren vast de maken en deze d.m.v. naalden en ringen door hun huid te steken. Daarnaast hadden ze vaak nog iets door hun wangen heen. Wat hier nou allemaal precies de bedoeling is weet ik niet, maar het zag er echt bizar uit.

De volgende dag zijn we met een autootje richting het noorden gereden om daar alles eens goed te verkennen. Onderweg weer onwijs mooie plekjes gezien met onwijs mooie stranden. Maar het was wel super warm. Ik was blijf dat ik mijn zwembroek mee had om even een duik te kunnen nemen in het mooie heldere water;) s’Avonds zijn we die dag uit geweest in Grand Baie. Dat is dé toeristische plaats van het eiland. De stranden zijn er onwijs mooi, er zitten veel resorts en je kan nergens op het eiland beter uitgaan. Uiteindelijk was het ook een super gave avond!

Dit weekend begon ook weer goed. Afgelopen vrijdag zijn we hout wezen zoeken en hebben we s’ avonds een kampvuur gemaakt op het strand. Geweldig dat dat hier gewoon kan! Was uiteindelijk ook onwijs gaaf. Gisteren hadden we eigenlijk op de planning staan om richting het eiland Ile Aux Serfs te gaan. Helaas is dit een week verplaatst vanwege het slechte weer. Het heeft ook echt de hele dag dag geregend. We zouden die dag allemaal activiteiten gaan doen. Het eiland ligt aan de oostkust en schijnt heel mooi te zijn. Maar ach, nu hebben we het volgende week nog voor de boeg!

Op stage gaat ook alles goed. Ik heb mijn tussen beoordeling gehad en ze zijn erg tevreden over mij. Dus dat is super. Ik ben sinds twee weken ook al begonnen aan mijn stageverslag, dus nu gaat het echt opschieten. Ik hoef nu nog maar zeven weken stage te lopen en kom over 8 weken naar huis. Ik ben dus al over de helft!

Ik zie dat het weer goed weer is vandaag, dus ik ga er maar eens mee stoppen en lekker naar het strand;)

Groetjes

  • 26 Januari 2014 - 09:58

    Xan:

    Gelukkig is de cycloon jullie bespaard gebleven. Af en toe een beetje regen kan geen kwaad. Anders kom je veel te bruin terug;) Ze houden er idd vreemde tradities op na zeg. Succes nog daar. X Xan

  • 26 Januari 2014 - 16:19

    Herman:

    Het is allemaal weer heel vervelend om te (moeten, want ik moet niets ;-) ) lezen. Het lijkt wel of er geen einde aan je stage komt en dat deze steeds verlengd wordt. Voor mijn gevoel kom je volgende week alweer naar huis.
    BTW, waar blijft dat hardloopfilmpje nu! Je was aan het sporten, maar zie er niet zoveel van terug.
    Mooie en leuke foto's, snuif maar veel cultuur op van dat eiland, maar op culinair gebied!!!!!! Als je moeder ons gaat uitnodigen voor kip, rijst met aardappelen (ondanks de toevoeging van kruiden) blijf ik thuis ;-) Wat een combi, je moet het maar verzinnen.

    Hou je goed, veel plezier, niet teveel zonnige foto's en niet teveel "rooftop party's".

    groet, Herman

  • 31 Januari 2014 - 13:32

    Brigitte:

    Ha Mike,

    Wat een compleet ander leven leid je daar ineens he. Bizarre en pijnlijke tradities. Wel mooi dat je zo in aanraking komt met een cultuur die toch wel ver van onze gewoonten hier in NL af staan.
    Toch mooi meegenomen, naast de stagepunten die je daar toch moet binnen halen. Maar ook dat is geen probleem :-) De weken vliegen voorbij en het is alweer aftellen. Geniet voor nu van je tijd daar en het mooie weer, want daar mis je hier niets aan. We kwakkelen hier gewoon de winter door.

    Liefs Brigitte en natuurlijk ook van Corné, Tessa en Sterre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 8410

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 23 Maart 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: