Weer even een update! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu Weer even een update! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Mike Schepers - WaarBenJij.nu

Weer even een update!

Door: Mike Schepers

Blijf op de hoogte en volg Mike

15 December 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Zo daar ben ik weer met een nieuw bericht. Er zitten weer twee weken op, dus ik dacht, ik zal maar weer eens een berichtje plaatsen. Ik heb weer veel meegemaakt en wat vliegt de tijd!

Op stage gaat alles goed. Je merkt dat je nu een bepaald ritme hebt opgebouwd en dat je je echt thuis voelt tussen je collega’s. Ik heb nu ook wat meer vaste taken welke ik geheel zelfstandig kan uitvoeren. Daarnaast krijg ik tussendoor opdrachten welke afhangen van de vraag van de cliënten. Dit is zeer uiteenlopend wat leuk is voor de afwisseling! Verder heb ik afgelopen week nog een leuke borrel gehad na mijn werk. Gaaf op het dakterras met drankjes en hapjes. Want er was een hoge baas jarig;)

Maar, ik heb natuurlijk niet alleen maar gewerkt;) Vorig weekend hebben we zaterdag een auto gehuurd en zijn we het eiland over gaan toeren. Wij zitten met onze appartementen in Flic en Flac, het westen van het eiland. Allereerst zijn we via het binnenland naar het oosten gereden. Dit was al erg mooi met gave weggetjes. We zijn in het oosten gelijk naar de kust gereden met het idee om af te zakken naar het zuiden en via de zuidkust terug naar Flic en Flac te rijden. Eenmaal aangekomen bij de oostkust zijn we bij een waterval geweest. Via een bootje konden wij deze bekijken. Dit was ook gelijk de grootste monding van een rivier in zee van het eiland!

Daarna zijn we langs de kust gaan toeren richting het zuiden. Onderweg natuurlijk een aantal keren gestopt om wat mooie foto’s te maken. Tussendoor zijn we ook nog in een klein dorpje gestopt om wat te eten. Gek genoeg was er onwijs weinig open, maar uiteindelijk hebben we wat gevonden. We waren de enige klanten, maar dat verbaasde me niks. We zien hier zo vaak kleine restaurantjes waar niemand zit. Maar ons eten wat goed en typisch Mauritiaans, heerlijk!

Uiteindelijk zijn we uitgekomen in Blue Bay. Dit is een bekend strand in het zuid-oosten van het eiland. Het was mooi, maar ik had er meer van verwacht. Ik heb wat foto’s van deze dag geplaatst bij dit bericht!

Vervolgens zondag lekker rustig aan gedaan en naar het strand geweest.

Dit weekend zijn we lekker actief bezig geweest. Vrijdag ben ik eerst met Davide (een Duitse student hier) een collega van hem naar het vliegveld wezen brengen. Dat is namelijk een Hongaar die hier werkt en voor drie weken terug gaat naar Hongarije. Helemaal prima, want wij mogen zijn auto voor een leuk prijsje huren voor drie weken;) Dus we kunnen de komende tijd met de auto naar stage (Heerlijk om even niet meer met de bus te hoeven!!) en in het weekend en onze vrije dagen met kerst en oud&nieuw ook mooi gebruik maken van de auto, helemaal super!

Nadat we terug waren van het vliegveld zijn we met een groot deel van onze groep naar Sebastian geweest. Dat is iemand die hier woont en samen met zijn vader een geweldig huis heeft. Dus dat was BBQ aan en heerlijk genieten. Daarna nog even Flic en Flac in geweest!

De volgende dag, dus zaterdag, ben ik met Marcel en Jonathan een berg wezen beklimmen. We hadden veel goede verhalen gehoord van mensen die het al gedaan hadden. En dat het uitzicht onwijs gaaf was. Dus gisterochtend met ons autootje richting de berg. Het begin was goed te doen maar het laatste stuk kwamen we aardig wat moeilijke klimmetjes tegen. Uiteindelijk waren we in 1,5 uur boven en het uitzicht was geweldig. Zie de foto’s!

Vandaag was weer een lekker rustig dagje. Naar het strand geweest en wat in huis gedaan. En net is er een Russische huisgenoot aangekomen. Volgens mij wel een aardige jongen!

Voor nu ben ik aardig uitgepraat. Vergeet niet de foto’s te bekijken!

  • 15 December 2013 - 21:20

    Papa En Mama:

    Leuk stukje weer Mike. Geniet er maar lekker van.

  • 15 December 2013 - 21:24

    Es:

    Hi mike, leuk om weer wat van je te horen! Geniet lekker van het eiland en je nieuwe vrienden. Greez Deb en Es

  • 15 December 2013 - 22:30

    Herman:

    Mooi stukkie weer Mike.
    Maar eh, voor ons in Nederland: wat is "goed en typisch Mauritiaans eten"?

    xieje!

    Herman

  • 15 December 2013 - 22:40

    Xandra:

    Leuk dat je naast het harde werken ook veel tripjes maakt! Wij tellen hier af naar Kerst! Veel plezier! Groetjes, ook van m'n ouders x Xan

  • 17 December 2013 - 18:38

    Mike:

    Die vraag had ik van je kunnen verwachten Herman;)

    Maar typisch Mauritiaans eten is vooral rijst en vlees met steeds verschillende kruiden. Verder zijn ze heel erg van de kleine hapjes. 's Ochtends beginnen ze al met gefrituurde hapjes en soms zelfs al Dolphuri, wij noemen het in Nederland roti!

    Ik vind het in ieder geval stukken beter als Nederlands eten;)

  • 24 December 2013 - 11:49

    Rik Kleyweg:

    Leuke stukje Mike...
    Zo te lezen vermaak je je best daar in het weekend;)
    Op kantoor zal het uiteraard ook wel goed gaan.
    Ik vermaak me hier ook prima, alleen de laatste week in december is er helemaal niets te doen.
    Dus ben maar een beetje met me schoolopdracht begonnen.
    Nog veel plezier en geniet van de zon

    Ciao

  • 29 December 2013 - 19:51

    Mike:

    Heey Rik,

    Leuk van je berichtje! Ik vermaak mij inderdaad prima;) Vooral met wat extra vrije dagen nu is het super om hier te zijn. Werk gaat ook prima maar inderdaad ook wat rustiger in deze periode. Ik was van plan vanaf het nieuwe jaar met de schoolopdrachten te beginnen.

    Succes verder nog met je stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 8424

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 23 Maart 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: